Svala.

I torsdags som bestämt, tog jag med mig Jimmy till tatueringsstudion Ekersgatan 13 för att äntligen tatuera in min svala. Så det blev som ovan, jättenöjd!! Har ju tjatat i jag vet inte hur många år om att jag en dag ska tatuera in en svala. Men eftersom det är viktigt för mig att den ska bli bra och att jag ska bli nöjd, så tog det ett tag innan jag bestämde mig. Avslutade med Subway efteråt som en klapp på axeln för att jag klarade av det, haha. Nej, så himla ont gjorde det inte. Men just revbenen sägs ju vara ett av de ondaste ställena och när jag jämför med mina andra tatueringar så var denna inte särskild mysig att göra, haha. Men så himla nöjd!!
Frida | | Kommentera |

Semester.

Förutom vår tur till Helsingfors har jag hunnit med en hel del annat nu när jag fått semester. Gick min sista dag förra måndagen, egentligen var min sista dag fredagen innan men hoppade in även på måndagen då det behövdes, och det är ju klart jag hoppar in om jag kan. Sedan dess har jag haft en dag med mamma då vi hängde lite på stan och sedan gick runt lite i stadsparken. Det är så himla fint där nu med alla blommor och speciellt rosorna som blommar så fint. Jag har också hängt med Angelica när hon tatuerade sig och det blev så snyggt! Har ätit lunch med Jenny och gått på evengemanget Örebro 750 år några gånger. Det var i förra veckan då det i en vecka firades att Örebro fyllde 750 år. Sånt är ändå himla kul när det oftast inte händer så mycket här i Örebro. Jag gick en tur på marknaden som fanns när det var tema träning och hälsa, samt när det var lokalt om jag minns rätt. Hur som himla mysigt och jag hann med att både köpa munkar och äta b&j glass! På onsdagen tog jag och Jimmy även en tur dit, vi köpte mat från en vagn och satte oss i parken. Efter det tog vi oss vidare mot slottet för att lyssna på Miriam Bryant. Mys! Har även färgat mitt hår på en hårsalong (!) vilket inte händer ofta för mig, haha. Tror detta är andra gången i mitt liv som jag färgar det på en salong. Det tog över 2 h pga mitt långa tjocka hår, men det var så värt det! Blev så nöjd med det, mörkt och fint. Salong People i Örebro kan jag rekommendera.

I veckan träffades jag, mamma, Dennis och Tea i stan för att äta lunch. Sedan gick vi vidare in i lite affärer och Tea fick några presenter hon valde ut eftersom hon nyss fyllt år. Mys det med! I helgen hann jag också med att träffa Ronja efter vi inte setts på länge. Vi hängde en tur på stan och hamnade sedan i hennes nya lägenhet tittandes på Pretty Little Liars och åt chips. Igår drog jag och Jimmy en tur till Hjälmarbaden som inte alls ligger långt härifrån för att ta vårt första dopp utomhus i en sjö i Sverige. Mys var det!

Nu är jag inne på sista veckan av mitt sommarlov och skolan börjar om en vecka. Lite dubbla känslor om det. Känns lite trist att inte ha mer sommarlov då jag i princip jobbat hela sommaren och det är nu som äntligen det fina sommarvädret kommit. Men känns ju samtidigt väldigt spännande att börja ett år till på linjen och lära sig nya saker och ha en lite mer struktur på livet igen. Samt att träffa alla från klassen igen. Så ser ju såklart fram emot det även om man gärna hade haft liiite sommarlov till, haha.
Allmänt | | Kommentera |

Helsingfors.

Några fina bilder från vår resa till Helsingfors. I fredags tog vi våra packade väskor och drog till bussen som skulle ta oss till båten i Stockholm. Jag och Jimmy hade nämligen lite spontant köpt en billig kryssning till Helsingfors som dessutom innehöll en natt på hotell i Helsingfors. Det var himla mysigt trots de trånga hytterna och lite sjösjuka. Men vi fick se fina vyer inte bara ifrån båten men också när vi väl var på hotellet. Det var även ett av de finaste hotell jag bott på, höga fönster som hade en så himla fin utsikt över Helsingfors och skönaste sängen! Var fint att hamna där efter vi gått runt i Helsingfors i flera timmar.

På lördagen passade vi på att gå in på en italiensk resturang som bjöd på kanske det godaste jag någonsin ätit. All pizza, kycklingtallrikar, kinamat eller allt annat gott jag någonsin ätit kan slå sig i väggen för maten på den där resturangen var det bästa jag ätit. Skulle kunna leva på bara deras mat, föralltid. haha. Förutom att vi åt god mat så strosade vi runt i staden, gick i en saluhall och kollade in en marknad som fanns vid hamnen. På söndagen var det även en större marknad i Helsingfors, mitt i centrum i en park. där bjöds det på mat från hela världen, vi smakade på vårrullar och köpte godis. Mys!! På båten drack vi drinkar, tittade på utsikten, sov, köpte mumin-saker och handlade i tax-freen. Allt som allt var det en himla fin resa! Så mysigt att komma bort tillsammans och se nya platset och bara njuta av varandras sällskap!!